dzień bez herbaty to dzień stracony...

sobota, 2 listopada 2013

Babcia Jagoda

Melisa- W Polsce uprawia się melisę lekarską. Łacińska nazwa rodzaju pochodzi od pszczoły – rośliny tego rodzaju wydzielają bowiem dużo nektaru i są licznie odwiedzane przez pszczoły.


Właściwości:
+  uspokajające i rozluźniające
+  pobudzające trawienie
+  przynosi ulgę przy bólu głowy i bólach menstruacyjnych oraz w zespole przewlekłego zmęczenia
+  łagodzi zaburzenia  pracy serca związane  z napięciem nerwowym

Babcia Jagoda- Melisa z pomarańczą






Rumianek- o nim bylo w tym poście

Babcia Jagoda- Rumianek z miodem i cytryną




Mięta- opis znajdziecie tu

Babcia Jagoda- Mięta z jabłkiem








Wszystkie herbaty  wybrane  przez  mojego męża... Chyba jest tak samo uzależniony jak ja:)
Jak już  pisałam, nie przepadam za  owocowymi herbatami, ale  meliske  piję  przed  snem, nie czuć  za bardzo  smaku pomarańczy, mięty nie piłam,  rumianek lubię od czasu  do czasu ze  względu na smak rumianku i mam nadzieję, że ten miód i cytrynka  mają jakieś  działanie  przy okazji,a  nie  tylko na  obrazku  :)




Mąż  zdążył już  zrobić  dostawę kolejnych 7  herbat, także  do zobaczenia w  kolejnych postach ;P






6 komentarzy:

  1. Mi od dzieciństwa to trzeba uspokajaczy:P Pewnie dlatego lubię smak melisy:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Mięta z jabłkiem musi być wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  3. My z mężem też pijemy melisę. Najczęściej wieczorem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba jedyna herbata ktora mogę pić przed spaniem, po czerwonej boli mnie głowa...jest jeszcze bezkofeinowa zielona, ale rzadko kupuje :P

      Usuń

dziękuję za odwiedziny i pozostawienie swojej wypowiedzi :P