dzień bez herbaty to dzień stracony...

sobota, 14 września 2013

EDAL Dziurawiec

Dziurawiec- inne  nazwy : świętojańskie ziele, ruta polna, ziele św. Jana, krzyżowe ziele, arlika.
 Występuje naturalnie w Europie, zachodniej Azji, północnej Afryce. Zawleczony został do Ameryki północnej i południowej, południowej Afryki, Australii i Nowej Zelandii, Japonii. W  Polsce pospolity.

Właściwości:
* uspokajające
*  polecany  kobietom w dolegliwościach zespołu  napięcia przedmiesiączkowego, w bólach menstruacyjnych oraz menopauzie.
* sprawdza  się zwalczaniu stanów wyczerpania nerwowego, depresji i bezsenności
* stosowany  w stanach zapalnych dróg żółciowych i kamicy żółciowej
*  zalecany szeroko w schorzeniach przewodu pokarmowego, jak złe trawienie, nieżyt  żołądka i jelit
*  używany zewnętrznie przyspiesza gojenie ran.


Dalej  w kręgu herbat ojczystych : Edal Dziurawiec





Kolejny " wymysł"  mojego meża...
Przyznaje  bez  bicia, że  nawet nie  spróbowałam tej herbaty :P Może  dlatego, że gdzieś  kiedyś przeczytałam, że ziółko to może  powodować  przebarwienia  skóry w  kontakcie  ze słońcem, a  akurat mieliśmy  lato...Poza  tym nie dolega mi  nic z  wyżej  wymienionych  dolegliwości więc  nie miałam potrzeby jej picia :P
Pamiętam  jeszcze  jak  mój dziadek jeździł na obrzeża Bydgoszczy  i zbierał te  rośliny, suszył a  potem pił z nich  napar. Zbierał i używał  jeszcze wiele  innych  ziółek i  był  bardzo  zdrowy jak  na  swój  wiek, a  może  miał  dobre geny...



2 komentarze:

  1. Kurczę, chciałabym spróbować tej herbaty! Może rzeczywiście może ona złagodzić niektóre dolegliwości. Byłoby cudnie! dodaję do obserwowanych! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje bardzo:)
      tez może skuszę się ponownie na jej zakup :P

      Usuń

dziękuję za odwiedziny i pozostawienie swojej wypowiedzi :P